Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
20/04/2010 15:16

Нові авто: міраж чи реальність?

Березневий міжнародний автосалон у Женеві вселив в імпортерів упевненість у тому, що криза для автовиробників завершилася. Відтак і українські дилери сказали своє слово: якщо цьогоріч вітчизняні можновладці не вигадають нічого «штучного», то новинок на автомобільному ринку буде вдосталь. Адже крім моделей 2010-го, в Україну привезуть автівки минулого року, які через фінансову нестабільність не були представлені у нас.

Звичайно, грошей в українців не побільшало, однак у державі з’явилися ознаки стабілізації економіки, а це свідчить про те, що люди з середнім достатком менше заощаджуватимуть та більше витрачатимуть. Щодо витрат на «рухому нерухомість», то вибір та купівля нової машини – процес завжди не з легких і вимагає від потенційного власника стабільних доходів, підкріплених майном, яке можна закласти або продати, вторгувавши копійку.

За минулі два роки нищівного удару зазнав попит саме на авто середнього цінового діапазону. Незважаючи на його тимчасову «відключку», він традиційно залишається одним із найпопулярніших. Тож найбільше українці очікують автопрем’єр С-класу. На цьому тлі трохи згасне інтерес до бюджетних автівок (до 60 тис. грн) – таких новинок, за інформацією автодилерів, буде небагато.

Нині ситуація на автомобільному ринку така: імпортери до цього часу розпродують запаси машин, які були придбані ще до девальвації гривні. Ціни на них у середньому на 15% нижчі, ніж на нові автівки. Однак, не зважаючи на це, дилери надіються, що їм вдасться заробити, і постачання нового товару не будуть незначними. Лише навесні в Україні розпочалися презентації машин, заявлених минулого року на різноманітних салонах. Так, наприклад, наприкінці березня відбувся показ Mazda 3. Winner Imports Ukraine показав Volvo C 30, а продажі нового покоління позашляховика Mitsubishi Pajero Sport стартуватимуть лише в травні. Жвавим виявився ажіотаж навколо нового Chevrolet Cruze, офіційним дистриб’ютором якого є компанія «УкрАвтоЗАЗ-сервіс».

Однак, чи буде легкою дорога автівок іноземного складання до України, покаже час. Як відомо, держава націлена допомагати вітчизняному автопрому, який перебуває в дуже складному становищі (за перші два місяці нинішнього року вітчизняний автомобільний сектор виготовив 4,8 тис. легкових авто). Останнім часом, за повідомленням Держкомстату, збільшилося виробництво лише вантажівок та автобусів. Тому українські автовиробники чекають рішучих кроків для їх підтримки. Зокрема, серед заявлених заходів – ухвалення законопроекту з легалізації системи «тrade-in» (продаж використовуваних авто), введення митної надбавки на імпортні авто, а також розробка механізму з утилізації старих машин в обмін на нові. Все ж дилери не опускають рук:  мовляв, на кожен товар є свій покупець.

Пожвавленню торгівлі автомобілями деякою мірою сприятимуть і фінансові установи, які стали потроху «ставати на ноги» і видавати кредити (хоча до кінця року –  лише в гривнях). Домовленості між автовиробниками та банками напевно додадуть втраченої популярності  таким кредитам. Нині ж готовими видавати автокредити є як мінімум 15 банків. Поки що у більшості випадків їхні умови – це 15-30% річних у гривнях із первинним внеском мінімум у 30-50 відсотків. Окрім загальних умов кредитування практично в кожного банку в арсеналі є спеціальні пропозиції – спільні акції з дилерами і страховиками. Зустрічаються також програми з нульовою ставкою (спонсоровані автовиробниками).

Висока відсоткова ставка – не єдиний бар’єр для потенційного власника автомобіля на виплату. Як дізналася «ІЗ», банківські вимоги до позичальника теж не з простих. Скажімо, середньостатистичний портрет того, хто все ж пройде цикл відбору для одержання кредиту, – кваліфікований фахівець, менеджер середньої або вищої ланки, віком від 30 до 45 років, зі стабільним доходом (від 7 тис. грн), що працює на одному підприємстві більше двох років у галузі, яка не надто постраждала від кризи. Також банкіри віддають перевагу одруженим людям, оскільки вони стабільніші і дисциплінованіші, вже звикли відповідати за свої вчинки. Щоправда, велика кількість близьких родичів теж не вигідна клієнтові. Це пов’язано з тим, що під час розрахунку платоспроможності позичальника з його доходів відраховуються витрати на утримання цих родичів.

Чи багато в нас таких в Україні? Судіть самі. Глянеш на місто, на його пожвавлений рух, затори на дорогах – і не знаєш, що вже й думати…

Сергій Козуб, «ІЗ»

 

друкувати

Коментарi

Усі коментарі
Додати коментар

Інші статті