Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
17/03/2010 15:22

Паркування по-новому, або чому не видно «крабів»

Вже багато розмов велося про те, як правильно, не порушивши ПДР, припаркуватися на «вузьких» вулицях великих міст. Не менше було написано і про транспортну проблему загалом. Проте критикою та голослівними заявами справу з місця не зрушиш. Потрібне дієве законодавство, яким би не зневажали водії та не розводили через нього руками працівники ДАІ, як у випадку з паркуванням. 1 березня набрала чинності постанова Кабміну, якою затверджені єдині Правила паркування на платних парковках.

Насамперед хочеться побажати усім, кого ця директива стосується, витримки, розуміння та неухильного дотримання усіх її положень. Якщо так буде, то зникне підґрунтя для нарікань і «паркувальний механізм» працюватиме злагоджено, а пульс дорожніх артерій міст нормалізується.

Тож спробуємо розібратися, у чому ж суть єдиних Правил парковки. Загалом, нині водії як паркувалися до 1 березня, так і продовжують це робити. Дехто з них справно платить за «простій», інші ж вишукують, як постояти «зайцем». Оператори, що надають послуги в цій сфері, теж вусом не ведуть з огляду на внесені Кабміном зміни.

Постанова є – порядку немає

Здавалося б, усе зрозуміло, нарешті прописані чіткі правила гри. Так і є, проте недописані вони. Колізія перша: у постанові КМ №1342 п. 23 йдеться про те, що «…Перелік основних послуг з утримання майданчиків для платного паркування визначає Мінжитлокомунгосп». Однак, у самому міністерстві повідомили, що такий перелік ще неготовий. Також на стадії доопрацювання й Порядок формування тарифів на послуги з утримання місць платного паркування транспортних засобів, за яким обраховується і ціна за розблокування коліс автомобіля-штрафника. Дотепер неузгоджена і форма акта про відмову водія платити за стоянку. Певно, через це не видно горезвісних «крабів» нового зразка на вулицях міст, хоча вони й «у законі» зараз (у разі повної або часткової несплати за паркування оператор має право перешкоджати виїзду ТЗ з парковки, застосовуючи при цьому також технічні засоби, йдеться у постанові уряду).

Колізія друга: незважаючи на те, що за неушкодженість авто, як і раніше, ні паркувальник, ні власник майданчика відповідальності не несуть, вимоги до оператора у цій царині послуг все-таки стали суворішими. Так, зокрема, забороняється розміщення майданчиків для паркування на вулицях із двома смугами руху завширшки менш ніж 7,5 метра. На самому майданчику для паркування повинні стояти шлагбауми, паркомати, що прийматимуть як готівку, так і оплату за картками. Згодом встановлять ще й відеокамери, змонтують інформаційні табло, на яких буде видно, скільки вільних місць залишилося.

Відведені майданчики для паркування позначатимуться дорожніми знаками та суцільною синьою (блакитною) смугою на проїзній частині і на бордюрі, яка відокремлюватиме дорогу від тротуару. Але поки що всього цього немає. Як кажуть у Київпастранссервісі, коштів обмаль. Тому юридично підковані водії стали сумніватися, чи варто нині платити за парковку взагалі, коли оператори й самі не дотримуються вимог постанови Кабміну. Схоже, судових розглядів не уникнути.

Крім того, будь-яка парковка повинна мати в доступному місці інформацію (телефон, адресу) про організацію, якій вона належить. На щиті-інформаторі для автомобілістів має зазначатися вартість парковочного збору і послуг за утримання майданчика паркування.

У Київській міській держадміністрації кажуть, що ціна парковки в столиці залишиться незмінною (10 грн/год у центрі, 7 – в середній зоні, 5 – на околицях). Якщо водій відразу не заплатить за стоянку і не розмістить чек чи абонементний талон у лівому нижньому кутку лобового скла машини, то паркувальник заблокує машину. У випадку, якщо розрахунок був здійснений по смс, оператор зобов’язаний перевірити в базі даних (по мобільному телефону), чи сплачена послуга, й лише тоді блокувати машину. Не прописані в Постанові й безоплатні 5-10 хвилин затримки на стоянці, які раніше пробачалися деякими операторами.

Привілеї водіїв

Примітно, що навіть коли до колеса автівки причепили «краба», це не означає, що водія позбавили конституційного права вільно розпоряджатися своїм майном. Автовласник у такому разі телефонує до представника оператора, і той зобов’язаний прибути (протягом однієї години) та розблокувати машину після розрахунку. Якщо ж працівники парксервісу запізнилися, – водій звільняється від плати за стоянку. (Однак, все ж доведеться розрахуватися за розблокування та сплатити парковочний збір – 0,51 коп. Декрет уряду 1993 р.)

Ще одне право водія – він може відмовитися платити за парковку. Тоді, за присутності двох свідків, представник оператора складає акт (зразок якого ще й досі не затверджений) про подію і звільняє машину.

Прокоментували ситуацію і представники «Київпарксервісу». За їхніми словами, нововведення повинні усунути вплив людського чинника на платних стоянках. До 2012 року на кожних 15 парко-місць припадатиме по одному терміналу. Протягом двох років професія «паркувальник» у Києві зникне. Службу блокування коліс перейменують на Службу контролю і відкоригують її повноваження. Щодо старих «крабів», то їх віддадуть на переробку, а нові не блокуватимуть колеса, лише заважатимуть рухові автомобіля.

Сергій Козуб, «ІЗ»

 

друкувати

Коментарi

Усі коментарі
Додати коментар

Інші статті