Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
10/02/2010 14:33

Неуважність на дорогах – винні білборди?

Завдяки впровадженню змін до законодавства у сфері регулювання дорожнього руху та ефективній роботі особового складу ДАІ, за останній рік вдалося знизити рівень аварійності на дорогах майже на 30 відсотків. Минулого року працівники Державної автомобільної інспекції першочергово звертали увагу на грубі порушення ПДР. Нині ж, з початку 2010-го, настав час жорстко реагувати й на інші, здавалося б, не такі кричущі правопорушення, які, однак, часом призводять до людських смертей.

Влада Києва істотно підвищує вартість і робить суворішими умови розміщення зовнішньої реклами в місті. Відповідно до підписаного наприкінці грудня минулого року порядку розміщення зовнішньої реклами, тепер в процесі видачі дозволу буде більше учасників, а в ціну за оренду конструкцій (щитів) входитимуть різноманітні націнки. 23 грудня 2009-го було підписано базовий документ, що регулює діяльність цієї галузі. Так, передбачається створення нового органу, який братиме активну участь в ухваленні рішень про видачу дозволів на розміщення рекламних конструкцій. Також чиновники приск іпливіше ставитимуться до чистоти узбіччя, зокрема, територій поблизу рекламних конструкцій.

Крім того, дозволи на щити видаватимуться не на п’ять років, а до п’яти літ. Так само у нових правилах прописано, що затримка розрахунку на два місяці може стати причиною знесення рекламної конструкції. Однак така інформація мало цікава для самих водіїв. У цій ситуації їх найбільше турбує місце розташування білбордів та безпечність їхнього кріплення. Якщо у великих містах з цим проблем менше, то на трасах та в невеликих населених пунктах часом трапляються й нещасні випадки, пов’язані з неналежним встановленням рекламних конструкцій. Доводилося не раз бачити, як металеві щити порозвертало сильним вітром, або як бетонні кріплення, розмиті ґрунтовими водами, змусили білборди загрозливо нависнути над проїжджою частиною.

Та й про відволікання уваги стільки вже йшлося… «Побачив привабливу рекламу, задивився, бо саме про цю річ мріяв…» – такі пояснення неодноразово доводилося чути працівникам Державтоінспекції. Однак легше від того нікому не стає, побиті машини, і добре, коли не скалічені долі. В ДАІ кажуть, що вже не вперше намагаються віддалити рекламу від доріг. Ще 2007-го до Верховної Ради надійшла законодавча ініціатива, в якій ішлося про те, щоб рекламні конструкції на трасах та штучних спорудах розміщати не ближче 100 метрів від проїжджої частини. У «глухий закуток» лунають і приписи вартових доріг щодо розміщення «заохотливих оповіщень» у міській смузі. Тут висота від дороги має бути законних 5 метрів, якщо край рекламного щита виступає над проїжджою частиною.

Що цікаво. У договорі про міжнародні автомагістралі записано: «На дорогах категорії Е (європейські) реклама заборонена взагалі», але наша влада не дотримується цих правил. Нашим можновладцям в умовах вседозволеності, до якої після крайніх заборон у Союзі звикли швидко, тепер усвідомити, що демократія має межі, непросто. Тим паче, що з цього можна «качати» гроші, до того ж немалі. Про безпеку думати невигідно… Однак хочеться надіятися, що під тиском громадськості та євроспільноти все ж доведеться. 

Сергій Козуб, «ІЗ»

 

друкувати
Додати коментар

Інші статті