Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
28/01/2010 15:54

Новорічні новації від ДАІ

Завдяки впровадженню змін до законодавства у сфері регулювання дорожнього руху та ефективній роботі особового складу ДАІ, за останній рік вдалося знизити рівень аварійності на дорогах майже на 30 відсотків. Минулого року працівники Державної автомобільної інспекції першочергово звертали увагу на грубі порушення ПДР. Нині ж, з початку 2010-го, настав час жорстко реагувати й на інші, здавалося б, не такі кричущі правопорушення, які, однак, часом призводять до людських смертей.

За словами очільника Департаменту ДАІ Сеогія Коломійця, в цьому році варто акцентувати увагу на посиленні особового складу інженерної служби, який під час реформування відомства суттєво скоротили. Також ДАІ збирається активно, як належить за законодавством, упливати на процес прокладання та ремонту доріг, починаючи від їхнього проектування до передавання в експлуатацію. У цьому плані прикро констатувати те, що до рекомендацій ДАІ прислухаються мало, ось тому згодом і з’являються аварійно небезпечні ділянки на дорогах. Не зайвим було б посилити відповідальність для власників автошляхів! Примітно, що за кордоном у разі виявлення на дорозі недоліків, що можуть призвести до аварії, служба, аналогічна українській ДАІ, має право навіть закрити такий автошлях до їх усунення.

У засобах масової інформації 2009 року не раз наголошувалося, що з 1 січня 2010-го для власників скутерів та мопедів настануть нелегкі часи: двоколісні ТЗ з об’ємом двигуна до 50 см куб. підпадатимуть під обов’язкову державну реєстрацію. Однак в ДАІ кажуть, що їх власники почнуть приходити до МРЕВ лише з настанням тепла. У зв’язку з тим, що величезну кількість таких транспортних засобів останніми роками було завезено в Україну з-за кордону, а закону про їх обов’язкову реєстрацію не було (відповідно документів на придбання у власника могло не залишитися, або й взагалі вони купувалися без таких), ДДАІ прийняло принципове рішення: вищезгадані ТЗ, що були у використанні і придбані до 2009-го, протягом першого півріччя можна буде зареєструвати без документів, що підтверджують факт їх купівлі. Процедура оформлення коштуватиме близько 100 гривень. Така ціна зумовлена дешевшими номерним знаками (вони будуть меншими, ніж у мотоцикла) та паперовим техпаспортом.

Щодо підготовки до проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу у 2012 році, то, аби заздалегідь уберегтися від несумлінних водіїв-іноземців, щоб вони не почувалися безкарними, готується загальна база даних «Адмінпрактика», з якої буде видно, чи сплатив приїжджий штраф за порушення ПДР, коли перебував на території України. У разі ігнорування вимог закону наступного разу таких порушників не пропускатимуть вже на кордоні, аж поки вони не сплатять заборгованості. Причому принцип подвоєння суми штрафу за його несвоєчасне погашення стосується й іноземців.

Ще наприкінці минулого року працівники столичного ДАІ стали прискіпливіше вдивлятися в різноманітні лейбли на лобовому склі авто і, в разі їхньої «липовості», вилучати. А вже нині, з 12 січня по 12 лютого, Державтоінспекцією проводиться комплекс профілактичних заходів у рамках загальнодержавної операції під умовною назвою «Документ». Так, у водіїв вилучають фальшиві документи, що нібито візовані «верхами», візитки представників органів виконавчої влади, судів, міліції, які так чи інакше натякають інспекторові, що краще «не чіпати» їх пред’явників.

Усі підозрілі папери (пластик) активно перевіряються у базі даних ком¬п’ютера. У випадку, якщо документ не видавався або вже прострочений і видно, що під ним стоїть зовсім інший підпис (мається на увазі попередника нинішнього керівника МВС), то його слід вилучати і здавати в установленому порядку.

Нині в ДАІ фактично існує один документ, який дає певні переваги, це – оперативний талон. Він видається на автомобілі розвідки (МВС, СБУ), тобто на ті, що іноді їздять не під своїми номерами. Вони мають такі талони для того, щоб не розсекречувати їхню діяльність. МРЕВ узагалі ніякого стосунку до їх видачі не має: навіть у ДАІ не повинні знати, на яку машину цей талон видано, бо вона може виконувати будь-які оперативні завдання. Документи друкуються на «пластику» і там стоїть підпис міністра, факсиміле. Талон може видаватися лише на певний автомобіль із вказуванням номера його кузова і дійсний лише у службових справах.

Зовсім новими для ДАІ та незвичними для водіїв-порушників цього року можуть стати спеціальні термінали, якими планується оснастити кожну патрульну машину ДПС. Завдяки їм порушник своєю банківською карткою зможе миттєво розпрощатися з боргом за порушення ПДР.

Сергій Козуб, «ІЗ»


друкувати

Коментарi

Усі коментарі
Додати коментар

Інші статті