Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
13/11/2012 19:40

Свята і будні автогосподарства

Дружний колектив автогосподарства Міністерства внутрішніх справ України працює  чітко й злагоджено, сумлінно виконуючи завдання, покладені на організацію. Тож із нагоди свого професійного свята – Дня автомобіліста, що традиційно припадає на останню неділю жовтня, працівники АТГ, окрім привітання, почули ще й слова щирої вдячності  від керівництва й отримали заслужену премію, а очільник організації Василь Орбан – державну нагороду: медаль «За працю і звитягу».

 

У ногу з часом

Щоденно з воріт АТГ на дороги Києва й України виїздить 150–180 автомобілів. Транспортне забезпечення оперативно-служ­бової та господарської діяльності центрального апарату МВС України та структурних підрозділів можливе лише за прискіпливого виконання низки умов. І перша з них – належний стан транспортних засобів. Нині на багатоповерховій стоянці господарства «прописані» «шкоди», «фольксвагени» і «шевроле», більшість із яких оселилися тут після масштабного оновлення автопарку 2004 року. Чимало автівок і «молодшого» віку – щороку парк оновлюється на три-п’ять відсотків. Зрозуміло, що для забезпечення нормального технічного стану цих авто не підходять дідівські методи. Та вони, власне, вже давно відійшли в історію разом із «жигулями» й «уазиками». Колектив і начальник організації пишаються, що обслуговування й ремонт, хай і частково, здійснюються в самому АТГ. Власна комп’ютерна діагностика не лише допомагає міліцейським автогосподарникам крокувати у ногу з часом, а й дозволяє суттєво заощаджувати державні кошти.


Пріоритет – професіоналізму 

Оновлення автопарку й запровадження комп’ютерної діагностики відчутно поліпшили роботу організації. Однак від того не став менш вагомим інший чинник – професійний рівень працівників. «Штат водіїв у нас формується за конкурсним принципом, – коментує Василь Орбан. – Щоб влаштуватися в АТГ, одного водійського посвідчення не досить. Потрібно мати щонайменше рік практичного стажу і скласти не один залік на знання дорожньої грамоти». 

Не лише кандидат на посаду, а й увесь водійський склад мають скласти такий залік – штатні працівники роблять це щокварталу, у спеціальному класі безпеки руху. Окрім того, тут регулярно проводяться заняття з особовим складом щодо дотримання транспортної дисципліни та правил експлуатації автівок.

Результатом такого ретельного добору кадрів і посиленої уваги до безпеки дорожнього руху є стійка тенденція до зниження кількості аварій із вини працівників АТГ МВС. Цього року таких випадків було лише два.

 

Колектив однодумців

Трудової дисципліни в колективі дотримуються. Можливо, значною мірою дається взнаки військова структура організації. Але першочергове значення мають стосунки в колективі, який без перебільшення можна назвати сім’єю. Зрозуміло, йдеться не про панібратство й вигороджування. Тут ні для кого не роблять знижок і не заплющують очі на огріхи, якими б вони не були. За грубі порушення водію оголошують догану й позбавляють премії, а у випадку ДТП – пошкоджений транспортний засіб той ремонтує за власний рахунок. Та, на щастя, як уже згадувалося раніше, це поодинокі випадки, які є швидше винятком. Якщо ж ідеться про незначне порушення, то, на думку керівництва організації, найефективніший метод – індивідуальна бесіда. Та й узагалі в організації провадиться політика індивідуального підходу до працівників – знати їхні інтереси, потреби, допомогти в разі необхідності. «Колектив однодумців» – так каже про своїх працівників начальник АТГ Василь Орбан.

Про те, що колектив і справді згуртований, свідчить хоча б такий факт: практично всі атестовані водії, вийшовши на пенсію, лишаються працювати в автогосподарстві за вільним наймом. А якщо хтось раптом і звільниться в пошуках іншого місця, то чи не у 90 відсотках випадків за якийсь час повертається в міліцейське АТГ.


Подвійна відповідальність

На перший погляд здається, що працювати водієм в автогосподарстві МВС України – те саме, що бути шофером у будь-якій іншій організації. То чи є якісь відмінності? Спробуймо розібратися.

Робочий день в автогосподарстві починається досить рано – о сьомій годині: перед тим, як виїхати в місто, водії та їхні службові металеві коні мають ретельно підготуватися. Перший пункт – отримання шляхового листа в диспетчерській. Потому – обов’язковий передрейсовий медичний огляд. Кожен із водіїв щоденно зустрічається з фельдшером (якщо в медпрацівника виникають найменші підозри щодо його стану здоров’я чи адекватності поведінки, він проводить ґрунтовніший огляд, а за потреби – перевіряє за допомогою алкотестера). Лише діставши «благословення» від лікаря, водій має право сісти за кермо. На виїзді з АТГ вже автомобіль проходить огляд, у свого «фельдшера» – механіка. Його словами: «Автомобіль технічно справний, до виїзду в місто готовий. Щасливої дороги!» й закінчується підготовчий процес. А далі – дорога…

По суті, аналогічно організований робочий день й у водія маршрутного таксі, вантажівки тощо. Правила дорожнього руху для всіх однакові, тож кожен громадянин, сідаючи за кермо, має розуміти, що бере на себе відповідальність не лише за своє життя та здоров’я, а й інших учасників руху. Проте, як вдало зауважив один із працівників АТГ МВС Петро Шковира, у водія, який працює в міліції, подвійна відповідальність на дорозі. Адже він має бути максимально обережний і уважний, бо є фактично представником правоохоронних структур, а отже – прикладом для інших.

Марина ГОНТАР, «ІЗ».

Фото Олега ПЕРЕВЕРЗЄВА

друкувати

Коментарi

Усі коментарі
Додати коментар

Інші статті