Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
30/04/2010 11:00

Негода та дороги. Хто кого?

Незважаючи на безгрошів’я українців, машин на наших дорогах не меншає, чимало є й транзитних. Отже дорожньому покриттю непереливки. А особливо навесні, коли погода примхлива, асфальт від замерзлої вологи «роздуває», він тріскається, і під колесами «народжуються» сумнозвісні ями. Влітку неякісне покриття також від спеки хвилями вигинається, утворюються колії, які часто й стають причиною ДТП.

Головна проблема українських доріг це те, що вони потребують капітальної реконструкції, і негайної. На жаль, минули ті часи, коли велася повномасштабна, спланована, з достатнім фінансуванням кампанія побудови інфраструктури. Проминули вже десятиліття… Тому одним із першочергових заходів підняття вітчизняної економіки, для будь-якої влади, має бути реанімація дорожньої галузі.

Нещодавно Кабміном проголошено невідкладні заходи з наведення ладу на дорогах, приведення стану шляхів принаймні до оцінки «задовільно». І це треба зробити працівникам «Укр¬автодору» на міжнародних дорогах (з індексом «М») – до 9 травня (Дня Перемоги); на дорогах державного значення (з індексами «Н» і «Р») – до 30 травня, а місцевого значення – до 15 червня поточного року.

Через постійне залатування ям, а не прокладання нових автомобільних шляхів із залученням сучасних технологій, іноземні інвестиції не доходять до жаданих проектів, позаяк в умовах глобальної ринкової економіки сполучення є однією з передумов успішного розвитку того чи іншого підприємства.

Ще до прийняття Держбюджету перший віце-прем’єр-міністр Андрій Клюєв говорив, що цього року у головному кошторисі буде передбачено понад 15 млрд гривень на реконструкцію та будівництво доріг. Чи достатньо цих коштів, не важко розібратися на прикладі ситуації з потенційним кредитом від світових фінансових установ для «Укравтодору». Так, Європейський банк реконструкції та розвитку, а також Європейський інвестиційний банк під державні гарантії готові виділити Держслужбі автодоріг України кредитний транш на суму 900 млн євро (9,5 млрд грн) для реалізації програми «Покращення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на під’їздах до Києва». Ремонтуватимуться під’їзні шляхи від Білої Церкви, Обухова, Броварів, Ірпеня, Вишгорода. Також планується завершення реконструкції траси Київ–Чоп на ділянці дороги Житомир–Київ.

Власне, найкращі шляхи країни це – дороги першої категорії, на жаль, їх не так багато. Зокрема, в Київській області – 401 км, у Житомирській – 232 км, Донецькій –230 км, Дніпропетровській – 226 км і Харківській – 166 км. Деякі області практично не мають доріг такої якості, так, на Кіровоградщині – 1 км, Сумщині – 4 км, Закарпатті – 12 км і Чернівеччині – 13 км. За словами ж колишнього очільника «Укравтодору», нині в Україні прокладання 1 кілометра нової дороги першої категорії коштує 5-6 млн доларів. Тож і виходить, що на 15 млрд гривень можна побудувати в середньому 345 км сучасної надійної траси…

Нині не зволікати та не бути байдужими до роботи комунальних служб закликає і сам «Укравтодор». У державі виконують ямковий ремонт близько 700 дорожніх організацій різних форм власності. Для об’єктивної оцінки їхньої роботи Держслужба автомобільних доріг звертається до учасників дорожнього руху з проханням залишати відгуки на «гарячу лінію» стосовно ремонту. Відгук може стосуватися і якості зробленого ремонту, і культури виконання робіт.

За даними Міністерства транспорту та зв’язку, після зимової експлуатації з 22 тис. кілометрів автодоріг дер¬жавного значення уражено пошкодженнями і деформаціями 10,8 тис. км, що становить майже 48% від загальної протяжності шляхів. На переконання міністра цього відомства, керівництву «Укравтодору» насамперед потрібно звернути увагу на утримання існуючих автодоріг, відремонтувати покриття, яке зазнало пошкоджень у зимовий період, а також привести в належний стан узбіччя. Наступним кроком, за задумом, стане розробка схеми завершення будівництва нових доріг і визначення стратегічних проектів. Крім того, міністр сказав, що в 2010 році одним із завдань «Укравтодору» є приведення у відповідність до реальних витрат на утримання доріг видатків зі спеціального фонду Державного бюджету.

Цьогорічною новинкою для працівників дорожніх служб стало проведення конкурсу, за результатами якого будуть визначені кращі область, місто, дорожнє підприємство, бригада і робітник. Це своєрідне «змагання» триватиме до 20 травня. Переможців конкурсу преміюватимуть. Зокрема, Андрій Клюєв заявив ЗМІ: «Давайте відроджувати гарні традиції – премія для рядових робітників може стати непоганим стимулом. Крім того, ми побачимо, як працюють регіональні автомобільні служби, а також місцеві органи влади». 

А в «Київавтодорі» ситуацію з ремонтом шляхів та підготовкою до свят коментують так. Основні пошкодження дорожнього настилу сталися не тому, що зима була холодною, а через те, що забарилося настання тепла. На ліквідацію ям та вибоїн столична дорожня служба «кидає» останні світові технології – ями заповнюються асфальтобетоном. Такі латки набагато міцніші і тримаються як мінімум 2-3 роки. Варто лише для цього дотримуватися технології: спочатку навколо ями зрізати верхній шар асфальту, потім залити сумішшю. Однак, водії часто нарікають: мовляв, наробили ще більших ям і чогось зволікають, не латають. А наїзд на ями з вертикальним виступом завдає ходовій автомобіля значно більшої шкоди, ніж наїзд на звичайні вибоїни. Чому ж так буває, ми з’ясували у представників «Київавтодору». Нам пояснили, що зазвичай вони намагаються залатати вирізи відразу, проте трапляються непередбачувані обставини, зокрема негода, коли асфальтувати не можна. А сидіти без роботи – теж неправильно. Тому й було вирішено, що за несприятливих обставин, дорожники готуватимуть шлях до залатування. Причому, на час ремонту виставлятимуться спеціальні дорожні знаки, які інформуватимуть водіїв про виконання робіт. Тож, якщо бути уважним і не «літати» містом, кажуть у «Київавтодорі», то й не доведеться перейматися незапланованим ремонтом своєї машини.

Сергій Козуб, «ІЗ»

 

друкувати

Коментарi