Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Автобан
23/04/2010 15:06

Суперрадар буде безвідмовним

Сьогодні більшість апаратури контролю швидкості це – безнадійно застарілі прилади. Двояке трактування їх свідчень і, як наслідок, недовіра до «людини з феном» (ви впевнені, що це моя швидкість?) постійно призводять до конфліктних ситуацій на дорогах. Тож інспекторові ДАІ потрібний надійний інструмент, з допомогою якого завжди можна буде покарати порушника і поставити на місце хама. Але й законослухняний водій не повинен принижуватися і ходити по судах, доводячи свою правоту. Гарантувати перше і виключити друге покликаний новий радар фото-  та відеофіксації порушень «ТруКам», презентований ЗМІ минулого тижня.

Правило має бути одне для всіх: перевищив швидкість і піймався – відповідай перед Законом. Нині, до речі, покарання за молодецтво досить суттєве. А особливо «обдаровані» гонщики ризикують узагалі позбутися посвідки водія.

Каменем спотикання в усіх суперечках зі співробітниками ДАІ з приводу зафіксованої радаром швидкості була і залишається сумнозвісна доказова база. Згідно з чинним законодавством, доказами у справі про адміністративне правопорушення є свідчення вимірів технічних засобів, свідків або висновок експерта. Звідси виходить, що карати водія за недотримання швидкісного режиму на підставі свідчень приладу – швидкостеміра, інспектор ДАІ має повне право. Щоправда, вимірник швидкості, що використовується на дорожньому «полюванні» в обов’язковому порядку має бути занесений до Державного реєстру засобів вимірів і мати сертифікат Держстандарту. Нагадаємо, саме нічим не регламентоване використання «Візира» даішниками стало для Окружного адмінсуду столиці підставою до заборони користування приладом. Тож аби уладнати негаразди з «Візиром» бодай на законодавчому рівні ДДАІ наказом №33 від 1 березня 2010 року ввів цей прилад до Переліку технічних засобів, які можуть використовувати інспектори для виявлення та фіксації порушень ПДР.

До речі, аби не трапилося нової колізії і новітній прилад із неслов’янською назвою «ТруКам» слугував вірою і, головне, правдою наглядачам дорожнього руху, міністерство відразу внесло його до цього списку, позаяк майже вся дозвільна документація вже була на руках.

Державтоінспектори протягом року тестували американську космічну технологію. Наші спеціалісти знайшли й слабку сторону, виробники її усунули, і тепер – лазерний вимірювач швидкості «ТруКам» – найкращий засіб фіксації правопорушень. Це, звичайно, не панацея, але вже відчутний стрибок від технологій та можливостей «Візира», не кажучи вже про «Беркут», «Сокіл», «Іскру-1». Використовуючи останні, даішник нині виглядає, як спецназівець з трилінійкою. Однак радари-довгожителі, через скрутне фінансування й досі на службі, як і раніше б’ють у ціль, приносять дохід у казну. Щоправда, випадків, коли правосуддя закриває справу за недостатністю доказів (протоколи про перевищення швидкості складені на основі вимірів, приміром, «Беркута») останніми роками більшає…

У процедурі оформлення порушення є свої тонкощі. Перш за все, зафіксована швидкість, а також серійний номер радара мають бути занесені в протокол про адміністративне правопорушення. Для підтвердження факту порушення бажано мати показання двох свідків або комп’ютерну роздруківку (фотографію) з номером автомобіля, зареєстрованою швидкістю і часом порушення. З правового погляду лише такий набір доказів є достатнім для покарання. Інакше водій може заперечити міліційний вердикт у суді з практично стовідсотковою вірогідністю успіху.

Зараз на дорогах Київської області працює лише два суперрадари компанії Laser Technology. Цього, звичайно, недостатньо, аби перекрити усі проблемні, аварійно-небезпечні ділянки доріг. Однак, бюджет поки що не дозволяє розраховувати на більше. В області на трасах Київ–Чоп, Київ–Харків, Київ–Одеса підгототовлено шість боксів для нового радара, який буде встановлюватися в них почергово. Така практика змусить водіїв дисциплінуватися, адже ніхто з них не бачитиме, чи є в ящику прилад спостереження, чи його там немає.

Анаголічні пристрої є й на «озброєнні» вартових дорожнього правопорядку низки європейських країн: так в Італії їх – 1,5 тис., у Австрії – 1,1 тис. тощо. Тож з репутацією «ТруКама» все гаразд, а от ціна «кусається» – 100 тис. – гроші чималі. Проте в Державтоінспекції кажуть, що такий прилад окупиться дуже швидко, за час роботи він фіксує в середньому 300 порушень ПДР.

Прилад кожні 2 секунди посилає сигнал у напрямку руху авта. Як тільки-но машина перевищує швидкість, вимірник це фіксує. На знімку червоним хрестиком буде відзначено, на яке авто був націлений промінь. «ТруКам» здатний виділити порушника із загального потоку за 1200 метрів. Причому, жоден з існуючих антирадарів новинки не «зафіксовує». Ще один плюс «американця» – наявність GPS- приймача, завдяки якому на фото вказуються цифри з широтою і довготою місця, де був порушник. Пам’ять вимірника дозволяє зробити до 40 тис. знімків або 16 тис. відеороликів. Примітно, що встановлювати «ТруКам» на машину ДАІ не можна.

Прилад працює як в автоматичному, так і в ручному режимі. Причому, перед його роботою інспектор ДАІ на сенсорному екрані приладу вводить свої персональні дані, завдяки чому підвищується його пильність та відповідальність перед законом. Збереження даних вимірювання від видалення і модифікації досягається організаційними заходами шляхом опломбування флеш-картки і виконання протокольних процедур, які відповідають обігу і зберіганню носіїв суворої звітності.

Керівництво київського обласного управління ДАІ розраховує, що за допомогою «ТруКама» міліціонери зможуть повернутися до зручної для них схеми складання адмінпротоколів. Більше того, зникнуть перешкоди для повернення до практики надсилання порушникам «листів щастя» відповідно до КУпАП ст.14.1. В конверт буде вміщено постанову і фотододаток. Знімок – чіткий, на ньому вказуватиметься дата скоєння адмінправопорушення, швидкість авто, координати, ім’я архівного файла, який неможливо сфальшувати.

Сергій Козуб, «ІЗ»

друкувати

Коментарi