Субота, 12 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Досвід
27/11/2011 13:11

Партнерство заради безпеки

    У рамках проголошеного ООН Десятиліття дій із забезпечення безпеки дорожнього руху днями у Донецьку відбулася VI Міжнародна науко­во-практична конференція «Безпека дорожнього руху: правові та організаційні аспекти». 
   Її проведення було ініційоване Донецьким юридичним інститутом МВС України спільно з Донецькою академією автомобільного транспорту та за підтримки Фонду Ганса 
Зайделя.

    Нині одним із нагальних питань для України залишається необхідність зниження аварійності на наших автошляхах. Цю проблему можна вирішити лише за всебічної консолідації зусиль, зокрема, науковців, законодавців та громадськості. І саме таку мету перед собою поставили організатори конференції, запросивши до участі в ній провідних учених у галузі транспорту і зв’язку, керівників Донецької обл­держадміністрації та міськради, представників міністерств і відомств, очільників промислових підприємств, а також членів громадських організацій. Загалом захід зібрав понад 100 делегатів, серед яких були гості з Росії та Німеччини.
  Конференцію відкрив начальник ДЮІ Віктор Бесчастний, котрий наголосив на гострій необхідності розв’язання проблем, пов’язаних із безпекою руху на автошляхах України та станом організації роботи дорожньо-патрульної служби ДАІ під час проведення Євро-2012. Очільник вишу, зокрема, підкреслив роль Донецького юридичного інституту як єдиного в державі вищого навчального закладу, який підготовляє кадри для Державтоінспекції. Також Віктор Миколайович висловив сподівання щодо об’єднання зусиль вчених різних галузей заради однієї мети – вирішення проблем дорожнього руху, що знайде своє втілення на загальнодержавному рівні та стане у нагоді під час розробки нормативно-правових актів.
   Своєю чергою, підтримку з боку Верховної Ради пообіцяв народний депутат України, голова підкомітету з питань законодавчого забезпечення і парламентського контролю за діяльністю органів внутрішніх справ та інших правоохоронних органів Володимир Малишев.
   «Проблема безпеки на дорогах нашої держави – це, перш за все, проблема соціальна, – зазначив він. – Аналізуючи сучасний стан аварійності в Україні, я відразу пригадую крилатий вислів: «Дорога – це життя». У сучасних умовах воно дійсно так, оскільки на автошляхах України гинуть переважно молоді люди віком до 29 років. Такі втрати примушують нас замислитись про наше майбутнє, адже ми живемо у мирний час, а кількість загиблих можна порівняти із воєнними роками. Європейська практика гарантування безпеки дорожнього руху свідчить про те, що однією із ключових складових системи «водій-авто-дорога» є водій. На мою думку, потрібно працювати із формуванням у нього дисциплінованості та толерантності, поваги до чинного законодавства та працівників ДАІ – саме це і є фундаментом для побудови безпечного руху в Україні».
   Володимир Степанович також розповів про досягнення очолюваного ним підкомітету ВРУ. Так, набрав чинності Закон України «Про амністію», який забороняє амністувати тих, хто відібрав життя у двох чи більше людей. За словами Малишева, це хоч і є посиленням каральної функції правоохоронних органів, але з іншого боку – ефективна управа на лиходіїв, що намагаються уникнути відповідальності за спричинені ними ДТП з людськими жертвами.
   Позицію Міністерства внутрішніх справ України на конференції висловив начальник Центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС Сергій Будник. Він підтвердив, що останніми роками ситуація у сфері безпеки дорожнього руху є складною, навіть з огляду на реалізовану парламентом загальнодержавну політику зниження аварійності. Тому зараз, за словами Сергія Івановича, у структурі ДАІ відбуваються колосальні зміни, пов’язані з реорганізацією та запровадженням нових форм та методів несення служби.
«Нині знову відроджуються стаціонарні пости дорожньо-патрульної служби, які обладнуються сучасними автоматизованими програмними комплексами для перевірки працівниками ДПС водіїв за інформаційними базами даних «Водій», «Автомобіль». «Розшук», «ДТП» тощо, – зазначив керівник Центру. – У Києві вже функціонує Сервісний центр Держ­автоінспекції – перший в Україні підрозділ з обслуговування громадян, які потребують допомоги в оформленні реєстраційних документів на автомобіль, отриманні різних довідок тощо».
Загалом на конференції були обговорені питання, пов’язані зі стратегією підвищення безпеки дорожнього руху в Україні, зокрема, подоланням корупції у цій сфері, розглянуті проекти Донецької академії автомобільного транспорту, а також окреслені окремі аспекти дорожнього руху в Росії та Німеччині. Окрему увагу учасники зустрічі приділили актуальним питанням фото- та відеофіксації порушень ПДР з допомогою лазерних і радарних пристроїв в Україні та за кордоном, ефективності експлуатації автотранспортної системи нашої країни, медичного огляду водіїв приватних автопарків тощо.
Взявши за основу пропозиції учасників заходу, Робоча група сформувала Рекомендації конференції, серед яких    – розроблення Програми забезпечення безпеки руху транспорту і пішоходів у містах України до 2020 року та Програми забезпечення дорожнього руху на транспортних коридорах і автомобільних дорогах до 2020 року, ініціювання розробки Закону України «Про безпеку дорожнього руху», запровадження у школах, ліцеях і коледжах спецкурсу ПДР з проведенням відповідних Всеукраїнських конкурсів та багато інших.
Насамкінець усі делегати висловили сподівання, що впровадження запропонованого на конференції комплексу пропозицій стане реалізацією девізу зустрічі: «Партнерство заради безпеки!»

Аліна ЛЕБЕДЄВА,
Ганна ТЕТЕРЯТНИК,
Донецька обл.
 

друкувати
Додати коментар

Інші статті