П'ятниця, 11 грудня
громадсько-правовий тижневик
Тижневик « Іменем закону » та додаток « Моменти »
представляють об'єднане інтернет-видання imzak.org.ua
Рубрики Усі рубрики
Фоторепортаж
10/07/2011 17:17

Від «понтів» позбавить «Кобра»

   Кожен житель мегаполіса хоча б раз, та відчув на собі: о другій годині ночі у спокійний сон вривається несамовите ревіння двигуна. З переляку не можеш розібрати, що ж сталося: чи то колона танків рухається поблизу вашої оселі, чи то взагалі кінець світу настає. За кілька ж секунд, заспокоївши переляканих дітей, розумієш: це знову розважається «золота молодь» на дорогих тюнінгованих автомобілях.

    Тюнінгувати власне новеньке авто можна майже на кожній СТО. Щоправда, мажори не їздять на перші-ліпші станції, адже є спеціалізовані майстерні, які вдосконалюють і без того потужні двигуни. Найпоширеніший тюнінг – монтаж так званого прямотоку. Не вдаючись до технічних подробиць, це означає, що після «доопрацювання» в мотора з’являється, як кажуть любителі оновлення, «благородний голос». Для нас із вами це має іншу назву: шалене ревіння, котре зіпсувало не одну ніч. До того ж майстри можуть за пристойну ціну і двигун модернізувати, і систему подачі закису азоту встановити. Це дозволяє авто розвити шалену швидкість, щоправда, всупереч вимогам безпеки.
   Ті, хто модернізує в такий спосіб свою машину, однозначно не переймаються спокоєм громадян. Хоча всі добре знають, що самовільне втручання в паливну систему заборонене. Та це не зупиняє любителів шаленої їзди.
   Нещодавно ДАІ відкрило «сезон полювання» на таких водіїв.
   На чергування зі спецпідрозділом ДПС особливого призначення УДАІ МВС, раніше широко відомого як «Кобра», ми виїхали надвечір. У загальному шумі важко визначити, який двигун працює як слід, а над яким уже попрацювали майстри. Особливо, коли в потоці автівок їдуть фури та вантажівки. Але інспектори Олександр Джегора й В’ячеслав Шельвашенко не перший день працюють на дорозі й можуть на слух визначити модернізовану машину.

         
   На Окружній увагу патруля привернув ревучий червоний спортивний автомобіль. За хвилину він уже стояв на узбіччі, а власник запевняв, що його машину не тюнінгували. Так воно й виявилося: у старенькій автівці підгнили глушник і труба, тому навіть без втручання в паливну систему ревіння було гарантоване.
Згодом інспектори звернули увагу на чорну «Субару», яка маневрувала попереду. Не було сумніву, що її водію дуже не сподобалася увага «Кобри». Та позбутися її вже не вдалося: міліціонери натиснули на педаль газу, ввімкнули спецсигнал – і кермувальник змушений був прийняти праворуч та зупинитися. Цього разу працівники спецпідрозділу не помилилися. З першого погляду було видно, що автомобіль зазнав спеціального втручання не тільки ззовні, а й усередині. Судячи з усього, в нього вклали чимало грошей.
   Хлопець навіть не став заперечувати, що його «Субару» обладнана прямотоком. Запевняв, що їде закуповувати продукти й перегонів влаштовувати не збирався. Про те, що самовільне втручання в паливну систему авто заборонене, він знав, та не міг утриматися від спокуси. Надто вже подобалося ревіння двигуна, від якого здригалось усе довкола.

  
   – Ця сіра маса просто не розуміє цього! – обурювався кермувальник, виразно жестикулюючи при цьому руками. – Комусь подобається прикрашати себе татуюванням, комусь до душі пірсинг, а в мене спосіб самовираження – автомобіль. Це – частина мого життя, і я не хочу своє життя змінювати! 
   Мабуть, хлопчині доведеться таки шукати в собі приховані таланти, щоб у майбутньому самовиражатися в інший спосіб, оскільки прямоток доведеться зняти, а глушник – повернути на місце.
   – Я автомобіль купив уже таким, нічого в ньому не змінював. Скажу правду: мені подобалося, як реве двигун.      Тепер доведеться все переробляти. Лише глушник обійдеться доларів з чотириста. Оце так влетів!.. – бідкався хазяїн «Субару».
   – Водію доведеться заплатити штраф у розмірі 340 гривень і найближчим часом зняти систему. Якщо ж протягом року його ще раз затримають в автомобілі з прямотоком, то вилучать права, а матеріали справи передадуть до суду. А там уже як вирішать: можуть позбавити права керувати транспортом на півроку, а можуть і громадські роботи присудити, – коментує ситуацію інспектор спецпідрозділу ДПС особливого призначення В’ячеслав Шельвашенко.

  
   За словами інспекторів, трапляються автомобілі й із модернізованими двигунами, і з вбудованою системою подачі закису азоту. Таку машину водії примудряються розігнати майже до 300 км/год. Нема сумніву, що завдяки відпрацюванням ДАІ подібних кермувальників на дорозі з часом поменшає. Адже з оновленою «Коброю» не домовишся – її працівники не беруть хабарів і не зважають на посвідчення та впливові зв’язки. Тож мажорам доведеться вибирати: або їздити, як усі, «тихо», або пересідати в громадський транс­порт.

Роман ЧАБАК, «ІЗ».
Фото Олега ПЕРЕВЕРЗЄВА

друкувати

Коментарi